Pakui Hardware. Uždegimas

Pakui Hardware. Uždegimas

Po ilgos pertraukos personalinę parodą Lietuvoje rengiantis „Pakui Hardware“ kolektyvas 2024 m. kartu su Marija Terese Rožanskaite (1933–2007) atstovaus Lietuvai Venecijos meno bienalėje. Ši paroda yra įžanga į būsimąjį paviljoną.

Nauja didelio mastelio Pakui Hardware paroda „Uždegimas“ kalba apie žmoniją ir pasaulį krečiančias karštines, apie „liepsnojančius“ planetos bei mūsų kūnus. Menininkus įkvėpė Maryos Rupos bei Rajaus Patelio knyga „Liepsnojantys. Gilioji medicina bei neteisybės anatomija“, kurioje vartojama uždegimo sąvoka metaforiškai kalba apie sisteminę skriaudą, daromą tiek žmonijai, tiek planetai. Uždegimas, anot knygos autorių, yra normalus kūno atsakas į toksiškas sąlygas, tad pirmiausia reikėtų „gydyti“ ne pavienius nesveikuojančius organus, o pačias sistemas – ekonomines ar socialines, – dėl kurių iš kartos į kartą perduodami lėtiniai negalavimai. Tiek knygoje, tiek parodoje jungiasi žmogiškasis ir planetinis masteliai – „liepsnoja“ ne tik mūsų, bet ir planetos kūnas. Kita svarbi knygos ašis, vystyta ir pastarųjų metų Pakui Hardware kūryboje, – kvestionuoti Vakarų pasaulio kosmologiją, kuriai būdingas nuolatinis fragmentavimas ar atskirtis – mąstymo nuo kūno, žmogaus nuo gamtos, „savo“ nuo „svetimo“. Parodoje šios atskirtys ištirpsta, susilieja į vieną mišrų spekuliatyvų organizmą, jungiantį architektūrą su gamta, mezozojų su šiuolaikybe, žmogų su technologijomis, plastiką su dirvožemiu.

Nuotraukos šaltinis: Suprasti madą

Nuotraukos šaltinis: Suprasti madą

Apie autorius:

„Pakui Hardware“ (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) – duetas, įkurtas 2014 m. ir per aštuonerius veiklos metus surengęs personalines parodas „Baltic“ šiuolaikinio meno centre Geitshede (JK), Vienos modernaus meno muziejuje (MUMOK), Leipcigo meno muziejuje Vokietijoje, Bylefeldo meno centre Vokietijoje bei galerijose „carlier|gebauer“ Berlyne, „Tenderpixel“ Londone, Šiuolaikinio meno centre Vilniuje, „kim?“ šiuolaikinio meno centre Rygoje ir „Polansky“ Prahoje. Dueto nagrinėjamos kūniškumo, technologijų ir ekonomikos santykių temos bei savita kūrybos raiška patraukė daugelio meno specialistų dėmesį, tad jiedu dalyvavo Stambulo bienalėje, XIII Baltijos trienalėje Vilniuje, Gardenos bienalėje Italijoje, Kauno bienalėje, taip pat parodose „Kunsthalle Basel“ Šveicarijoje, MAXXI muziejuje Romoje, Prahos nacionalinėje dailės galerijoje, Nacionalinėje galerijoje Vilniuje, meno centre „Zamek Ujazdowski“ Varšuvoje, BOZAR muziejuje Briuselyje ir daugelyje kitų. Šiemet duetas taip pat buvo pakviestas kuruoti visų metų programą „La Casa Encedida“ šiuolaikinio meno centre Madride.

Apie parodos aplinkos ir kraštovaizdžio architektus:

„Išora x Lozuraitytė studio“ (Petras Išora-Lozuraitis ir Ona Lozuraitytė-Išorė) – 2021 m. Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo statulėle ir laureatų vardu už „konceptualaus meno ir architektūros sinergiją“ apdovanoti kūrėjai – yra atnaujintų Radvilų rūmų ekspozicijų ir vidaus viešų erdvių autoriai, tilto per Nerį (Užvingio salos tiltas) architektūros konkurso Vilniuje ir Pėsčiųjų tiltų tarp Nemuno salos bei miesto centro Kaune (abu kartu su KILD) laimėtojai, Valstybinių miškų urėdijos būstinės architektūros konkurso nugalėtojai (kartu su „After Party“) ir kūrybinei bendruomenei skirtų „SODAS 2123“ viešų erdvių bei pastatų reaktyvavimo strategijos autoriai. Išora ir Lozuraitytė kūrė architektūrą daugybei parodų, tarp jų – XIV Baltijos trienalė, paroda „Jonas Mekas ir Niujorko avangardas“ Nacionalinėje dailės galerijoje, nuolatinė Nacionalinės dailės galerijos ekspozicija ir „Lietuvos erdvės agentūros“ bei Julijono Urbono instaliacija Venecijos architektūros bienalėje. Jiedu kuravo ir sukūrė parodą „Formuojant peizažą“ (NDG), buvo ir vieni iš Baltijos paviljono Venecijos architektūros bienalėje kuratorių. Duetas taip pat daug metų bendradarbiauja su menininkais „Pakui Hardware“, prisidėdami prie didelio mastelio instaliacijų daugybėje Europos meno institucijų.

 

 

Naujienos