Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau.

1. Kaip prasidėjo tavo kelionė su vintažu? Ar turi ankstesnių prisiminimų ar įkvėpimo momentų iš savo vaikystės ar patirties, kurie paskatino tapti vintažo mylėtoja?

Nuo pat mažų dienų visuomet smalsavau kas slepiasi senelių sandėliuko palėpėje. Visuomet, kai tik pamatydavau kopėčias atremtas į sandėliuko palėpės duris, prašydavausi ir aš užlipti pasidairyti kokios įdomybės ten slepiasi.
Pavyzdžiui, pirmieji mano palėpės radiniai buvo senas medinis radijo rėmas, prosenelės spintelės durelės ir seni audimo širmų rėmai.

Šie radiniai labiausiai mane sužavėjo savo autentiškumu: per ilgą laiką nepaliesti daiktai atrodo pilni istorijų – tik gebėk jas įskaityti.

Bėgant metams smalsumas ir meilė sendaikčiams augo – nuo senelių sandėliuko iki Kauno Aleksoto turgaus, kuriame įsigijau pirmąsias badmintono raketas ir pirmuosius aukštakulnius (kuriuos, beje pranešiojau 12 metų).

Prieš dešimt metų pradėjau pirmąjį sendaikčių projektą DEKŪ – šventinių atributų nuomos studija. Didžiąją dalį nuomojamo inventoriaus būtent ir surinkau minėtame Aleksoto turguje, sukūriau pirmąsias vintažo kolekcijas: žalvario žvakidžių, desertų stalo indų, vazelių ir kt.

2. Kokie yra tavo svarbiausi įkvėpimo šaltiniai, kurie padėjo sukurti Golden Flea prekės ženklą?

Pirmosios inspiracijos kilo vartant senas interjero dizaino knygas ir katalogus su to laikmečio namų nuotraukomis. Jos sužadino smalsumą ir praplėtė suvokimą apie senąjį pasaulį: vyravusius dizainus, spalvas, tekstūras ir nuotaikas.

Kita didelė mano inspiracijų dalis yra kelionės ir visos patirtys jų metu: bendravimas su vietiniais gyventojais, maistas, miestai, architektūra, muziejai…

Pastaruoju metu didelę silpnybę jaučiu Italijai, jos dizaino istorijai, miestams, architekrūtai ir žmonėms. Pavyzdžiui mane labai žavi italai savo bendravimo maniera, aprangos stiliumi ir apskritai gero stiliaus pojūčiu.

Visuomet keliaujant svetur laukiu kuomet sutems ir žmonių namuose, užsidegus šviesoms, atsivers jų namų gyvenimas: koks namų interjeras, kokie meno objektai puošia namus, ką jie veikia ir pan.

3. Dažnai keliauji ir ieškai vintažo skirtingose Europos šalyse. Kurioje šalyje atrandi daugiausiai tau pačiai patinkančio vintažo?

Minėtoje Italijoje, kuri metai iš metų yra pirmaujanti dizaino pasaulyje. Apskritai Italijos pramoninio dizaino istorija yra labai įdomu. Pavyzdžiui dauguma prekinių ženklų išsaugojo autentiškas meistrystės tradicijas ir savo produktus gamina Italijoje, kas užtrikrina Made in Italy standartus – stilių, kokybę ir originalų dizainą.

Keliaudamas po Italijos sendaikčių pasaulį gali iš arti susipažinti su žymiausiais dizaino pavyzdžiais. Čia vyrauja daugiau prabangesnių, kokybiškesnių ir vertingesnių daiktų, kurie buvo ar yra gaminami rankomis, pasitelkiant aukščiausią meistrystę, naudojant kokybiškenes medžiagas, kaip: medžio masyvą, o ne medžio drožlių plokštę, plieną, natūralų akmenį ir kt.

4. Kokie yra tavo mėgstamiausi Italijos dizaineriai ar prekių ženklai, kuriais remiesi ieškodama vintažo? Kodėl tau jie yra įdomūs ar svarbūs?

Ieškodama vintažo nesivaikau konkrečių vardų, dizainerių, prekės ženklų ar tendencijų, o prioritetą teikiu tokiems daiktams, kurie išsiskiria įdomiu dizainu, aukšta meistryste ir kokybiškų medžiagų deriniu.

Tad tai gali būti įprasti, bet savo dizainu įdomūs, buityje naudojami daiktai iki dizaino istoriją pakeitųsi, išskirtinių objektų.

Dažnai Golden Flea vintažo ir sendaikčių kolekcijose galite sutikti Alessi, Bugatti, Guzzini, Kartell prekės ženklų dėl minėtų aspektų – kokybės, meistrystės, inovatyvių dizainų.

5. Ar turi kokį nors pamėgtą vintažo daiktą, kuris tau pačiai yra ypatingai brangus arba turi ypatingą istoriją?

Mano manų kolekcijoje būtų šie: siurrealistinis grafikos paveikslas, švedų dizainerės sukurta žalios spalvos stiklinė vaza, raketa – šviestuvas (atkeliavusi iš vyro senelių namų) .

Golden Flea ypatingieji radiniai yra ilgaamžiškos, nesivaikančios tendencijų ar madų, šiuolaikiniuose namuose derančios auksinės blusos, kurios, tikiu, įkvepia kurti savitus, autentiškus ir stilingus namus. Tokie radiniai, kurie sukelia nuostabą.

Keletas pavyzdžių: keramikinė mimo galva, sukurta Vakarų Vokietijos keramikų (jaučiu silpnybę galvoms), brutalistinio dizaino ispanų skulptoriaus ir dizainerio David Marshall dubuo, Nigel Coates sukurtas dvigubų sienelių Big Shoom dubuo, gamintojui Alessi, vintažinis Kare design šviestuvas – kriauklė.

6. Ar yra konkreti epocha ar stilius, kurį gali išskirti kaip pagrindinį ar dominuojantį tavo formuojamose Golden Flea kolekcijose

Golden flea kuruojamos vintažo ir sendaikčių kolekcijos nuolat kinta ir jas dažniausiai įkvepia sezoniškumas ir šalys, kuriose ieškau vintažo.

Dažnai pajuokauju, jog klasikinėje Golden Flea kolekcijoje vyrauja medis, akmuo, keramika ir metalas, iš natūralių medžiagų pagaminti ir su metais gražią patiną įgaunantys daiktai.

Šiai dienai mane labiausiai žavi nerūdijančio plieno ir chromuoto metalo indai, šviestuvai, baldai ir interjero aksesuarai. Kiekvieną kartą norisi surinkti vis kitokią, išskirtinių dizainų kupiną kolekciją, kuri geriausiai atspindėtų kaip keitėsi meistrystė, medžiagos ir gamybos technologijos.

Mane žavi ne konkreti epocha ar stilius, bet pramoninio dizaino evoliucija, pokyčiai joje tam tikrais periodais.

Šiai dienai Golden Flea vintažo ir sendaikčių kolekcijose daugiausiai vyrauja 1980-ųjų ir 1990-ųjų dizainai.

7. Ar turi konkrečių mados ar dizaino ikonų iš pasirinktų epochų, kurie tave įkvėpė ar paveikė tavo darbą su vintažo produktais? Gal gali pasidalinti keliais pavyzdžiais?

Stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau.

Be abejonės, didelę įtaką padarė Italijos sendaikčių pasaulis.

8. Kaip tavo asmeninis stilius atsispindi kūryboje? Ar tavo pačios stilius pasikeitė nuo to laiko, kai pradėjai dirbti su vintažu?

Esu minimalistė, kuri retkarčiais mėgsta pabūti spalvotame eklektikos psaulyje. Tad mano asmeninis stilius yra kažkur tarp bokemiškos eklektikos ir skandinaviško minimalizmo.

Dažnai mėgstu savo stilių paįvairinti vintažiniais akcentais: įdomiomis rankinėmis, oversized švarkais, diržais ir kt. aksesuarais.

Manau, kad tai atsispindi Golden Flea vintažo ir sendaikčių kolekcijose per spalvas: dažnai natūralių, žemiškų spalvų kolekcijas mėgstu pakeisti į ryškias, Milano Memphis, Space Age laikotarpio inspiruotas.

9. Kokius iššūkius patiri ieškodama unikalių vintažo daiktų?

Šiomis dienomis visi dirbantys vintažo pasaulyje dalyvaujame paieškų lenktynėse. Dabar kaip niekad anksčiau vintažas tapo itin paklausus dėl savo kokybės, įdomių dizainų, sentimentalumo seniesiems laikams.

Taip stipriai išaugus paklausiu, labai ženkliai pakilo ir kainos vintažo rinkoje. Dėl to tenka nemenkai paplušėti, stengiantis suderinti palankesnes kainas ir atrenkant geros kokybės daiktus. Ne jų mažėja su kiekviena diena.

10. Kokie yra tavo ateities planai su Golden Flea? Ar turi naujų idėjų ar projektų, kuriuos norėtum įgyvendinti?

Visai neseniai Golde Flea papildė dvi naujos produktų kategorijos – šviestuvai ir baldai. Labai norėčiau skirti daugiau laiko šių kategorijų kolekcijoms ir į Lietuvą parvežti daugiau įvairesnių radinių.

Taip pat ilgą laiką svajoju pradėti rašyti ilgesnius įrašus apie pramoninį dizainą ir jo istoriją. Kaip nuo meistrus pakeitė dizaineriai, kokie atradimai/išradimai padėjo sukurti naujas formas, tekstūras ir kokią įtaką tai padarė dizaino psauliui.

Galiausiai, labai norėčiau, kad ateityje vintažo kolekcijos ir edukacija apie jį žengtų koja kojon. Kiekvienas vintažo mylėtojas yra šių dienų kolekcionierius. Todėl norisi juos pakviesi į kitokias patirtis, kurių metu galėtų susipažinti su dizaino istoriją ir pradėti kurti savo unikalią vintažo kolekciją.

To pasekoje organizuojame antrąjį Molto italiano renginį apie itališką vintažą, dizainą ir architektūrą.

Naujienos

MIRACETI logo dark
MIRACETI logo dark