KOPENHAGOS MADOS SAVAITĖ 2024

Kopenhagos mados savaitė – tai vienas žaismingiausių ir inovatyviausių Europos mados renginių, kuriame kasmet pristatomos naujausių sezonų kolekcijos, skirtingų stilių kryptys ir dizaino požiūriai. Nuo minimalistinių skandinaviškų linijų iki ekstravagantiškų, išraiškingų formų – ši mados savaitė suburia įvairiausius dizainerius, suteikdama jiems galimybę pasirodyti su unikaliomis idėjomis.

Kopenhaga žinoma kaip viena iš lyderių tvarios mados srityje, todėl mados savaitė nuolat įtraukia tvarumo ir atsakingo dizaino tematiką. Dizaineriai dažnai pabrėžia ne tik stilių, bet ir gamybos proceso poveikį aplinkai bei panaudojamų medžiagų šaltinį. Jau trečiąjį sezoną visi renginyje dalyvaujantys prekių ženklai privalo laikytis 18 minimalių atsakomybės standartų, įskaitant vienkartinio plastiko nenaudojimą ir kolekcijų gamybą iš ne mažiau kaip 50 proc. sertifikuotų perdirbtų ar nebenaudojamų medžiagų. 

Renginys nuolat stebina publiką su interaktyviomis mados pasirodymo formomis, taip sukuriant unikalų ir neįprastą žiūrovų patirtį.

Tvarios iniciatyvos ir naujų talentų ugdymas

202​​4 m. sausio 29 d. Kopenhagos mados savaitė prasidėjo kitaip, nei visada. Dešimtmetį mados savaitės etalonu minimas, prekės ženklas Ganni, pasirinko nepasirodyti šių metų mados pristatymuose, savo vietą užleisdamas naujiesiems prekių ženklams. Toks žingsnis nėra atsitiktinis – Ganni aktyviai remia jaunus dizainerius ir finansuoja „Naujų talentų“ programą, skirtą skatinti naujus Šiaurės šalių kūrėjus bei prisideda prie atsakingo dizaino ir medžiagų inovacijų. 

Ganni taip pat investuoja į „Fabrics of the Future“ programą, siekdami įtraukti naujoves medžiagų srityje. Tai reiškia, kad ne tik skatina naujus talentus, bet ir įsipareigoja tvarumui, remdamiesi naujausiomis audinių technologijomis savo kolekcijose.

Ramesnis pasirodymų tonas

Atsižvelgdami į dabartinę mados sezono socialinę ir ekonominę padėtį, Danijos mados prekės ženklai 2024 rudens/žiemos mados savaitėje surengė mažesnių apimčių ir šiek tiek prislopintos nuotaikos pasirodymus.

Saks Potts, vienas iš tarptautiniu mastu gerai žinomų prekės ženklų, sumažino savo įprastą pasirodymą ir surengė nedidelį, 150 žmonių talpinantį šou savo biure, pristatęs 14 įvaizdžių kolekciją, įkvėptą Kate Moss. Stine Goya pasirodymas taip pat prisidėjo prie nedidelio šou formato, pristatytamas ramų monologą apie įvairiapusiškumo svarbą madoje. O gatvės drabužių prekės ženklas Wood Wood, kuris paprastai rengia pasirodymus skambant išraiškingiems garsams, surengė šou visiškoje tyloje.

 

 

Odė moteriškumui

Subtiliai intymius mados savaitės akcentus sudėliojo Rotate, pristatydami 2024 m. rudens/žiemos sezono kolekciją, įkvėptą 50 ųjų siluetų, kuriems suteikė savo prekės ženklui būdingą seksualų stilių. Pristatymo atmosferą sustiprino sandėlio lokacija su raudonu kilimu ir didžiuliais šviestuvais.

   

Pasirodymų serijoje buvo galima išvysti ir kontrastingų ramiam tonui pristatymų Gestuz kvietė mados savaitės lankytojus į vakarėlį. Ant podiumo įrengė daugybę besisukančių negabaritinių disko kamuolių, kurie skleidė spindinčios šviesos kaskadas, tačiau kolekcijoje atsispindėjo subtilumas ir moteriškumą akcentuojančios tekstūros. Kolekcijoje trinamos ribos tarp prabangios ir biurų aprangos bei skleidžiama žinutė kam pasilikti malonumą retoms progoms, kai gyvenimas toks trumpas?

 

Naujų kūrėjų debiutas

Kylantis dizaineris Nicklas Skovgaard, kuris pats save vadina „baroko rokenrolo“ estetikos atstovu, savaitę pradėjo surengdamas savo antrąjį pristatymo šou, kuriame ypatingai akcentavo melodramatiškumą – didelių plaukų šukuosenas, pūstus sijonus ir 80 – ųjų nuotaiką. 

   

Netrukus po to, naujokė Alectra Rothschild / Masculina, pirmąjį darbą mados industrijoje gavusi Mugler ir Alexander McQueen prekės ženkluose, pristatė savo debiutinį šou, kuriame dalyvavo ir translyčiai modeliai.

Žaismingumo į šou įnešė dizainerė Paolina Russo, surengusi naktinį hipnotizuojantį pasirodymą kartu su danų performanso menininku Esben Weile Kjær. Įkvėpti priešistorinių akmeninių ratų, kūrėjai žiedinėje skulptūriškoje scenoje pristatė runomis dekoruotą kolekciją, kurią modeliai demonstavo nešini milžiniškais rausvais balionais. 

Šiame Kopenhagos mados savaitės sezone fokusas buvo nukreiptas į meistriškumą, kūrybiškumą ir išraiškingumą. Galimybę suteikti erdvę, skatinančią saviraišką, demonstruojant pasitikėjimą savimi ir tikėjimą tolesniu regiono augimu. Visa tai atskleidžia ne tik dėmesys talentams ir tvarumui, bet ir įsipareigojimas skatinti kultūrinį ir meninį vystymąsi bei sustiprinti regiono identitetą per unikalų požiūrį į meną.

     

Naujienos

MIRACETI logo dark
MIRACETI logo dark