Sėkmės strategija – 100% nuoširdumas

Brangakmenių ir juvelyrikos mylėtojas, Giedrimas Tumėnas, prekės ženklo „Août” įkūrėjas, šioje industrijoje dirba visą gyvenimą, o apie brangiuosius akmenis yra sukaupęs labai platų spektrą žinių. Nuo karjeros pradžios, prekiaujant sidabro papuošalais mažuose Lietuvos miesteliuose iki galimybės dirbti su rečiausiais pasaulyje investiciniais deimantais ir brangakmeniais bei pardavinėti juos pasaulio galingiesiems, tokiuose lyderiaujančiuose juvelyrikos namuose kaip „Tiffany & Co.”, „Chopard”, „Graff”, „Moussaieff”.

 

Papasakok apie savo, kaip juvelyro, kelionės pradžią. Ar buvo konkretus momentas, kuris įkvėpė tave pradėti šią veiklą?

Taip, su juvelyrika pradėjau dirbti ganėtinai atsitiktinai. Kai studijavau Kaune, universitete reikėjo atlikti praktiką, o tuo metu mano brolis dirbo su žmogumi, kuris užsiiminėjo didmenine aukso ir sidabro prekyba. Pradėjau nuo labiausiai prieinamo juverlyrikos segmento – sidabro papuošalų. 

Ar esi baigęs juvelyrikos studijas?

Kas liečia juvelyriką – esu visiškas savamokslis. Didžiausia mano aistra – studijuoti akmenis. Išvykus į Londoną ir pradėjus dirbti juvelyrikos namuose, pajutau poreikį daugiau sužinoti apie brangakmenius, todėl paprašiau vadovų suteikti man laisvo laiko studijoms. Jie man pasiūlė būti atsakingu už aukštosios juverlyrikos priežiūrą, sakydami, kad jokie vadovėliai geriau neišmokins, negu galimybė nuolat studijuoti geriausius pasaulio akmenis. 

Kiekvienas mano rytas prasidėdavo nuo ant stalo išdėliotų, milijonų vertės brangakmenių apžiūros, ir jų paruošimo dienos darbams. Didžioji dalis mano brangakmenių ir juvelyrikos studijų – praktika.

Kaip pavyko patekti dirbti į prestižiškiausius juvelyrikos namus Londone?

Man labai pasisekė. Susipažinau su įdarbinimo agente, su kuria sukūrėme draugišką ryšį. Esu pasidalinęs su ja savo svajone vieną dieną dirbti „Graff ” juvelyrikos namuose, nors tuo metu tai ir neatrodė įmanomas dalykas. Po trijų metų nuo paskutinio mūsų pokalbio, tuo metu dirbant Chopard, man paskambinusi agentė pasakė, kad yra galimybė susitikti pokalbiui su  „Graff ” vadovu. Tai buvo neįkainojama galimybė.

Eidamas į susitikimą, gerai žinojau, kad konkuruoju su geriausiais pasaulio juverlyrikos profesionalais, o pats neturiu nieko, kuo galėčiau pasigirti. Ilgai galvojau, kas galėtų padaryti įspūdį tokiam žmogui ir supratau, kad neturiu nei didelės patirties, nei prabangiai atrodančio įvaizdžio, nei didelės įtakos turinčių kontaktų. 

Nusprendžiau išbandyti 100% nuoširdumą. Paprašius papasakoti apie save, paklausiau, ar žino, kur yra Šilainiai, kalbėjau, kad užaugau „betono džiunglėse”, kad esu padaręs mažai dalykų, dėl kurių galėčiau didžiuotis, bet šią akimirką esu šiame prabangiame kabinete, pasiruošęs padaryti viską dėl „Graff ” klientų. Po savaitės gavau kontraktą. 

Per antrą mūsų susitikimą, paprašiau patarimo, kaip atlikti sėkmingus pardavimus. Vadovo atsakymas buvo – „būk savimi ir viskas bus gerai”. Paprastumas ir atvirumas buvo dalykai, kurie mane atvedė į sėkmę ir leido užmegzti ryšius su klientais.

Kas tave labiausiai žavi juvelyrikoje? 

Įdomiausia man dirbti su žmonėmis, kurie supa šią sritį. Ypatingai, kai pradedame kalbėti apie investicinius akmenis – labai įdomių charakterių galima sutikti. Niekada gyvenime nebuvau pagalvojęs, kad pasiseks susipažinti su tokiomis asmenybėmis. Kitas dalykas, kuris mane labiausiai žavi, tai – akmenys. Galima visą dieną sedėti ir žiūrėti į brangakmenį. Kiekvienas iš jų yra savotiškai ypatingas. Tyrinėjant tokius akmenis, kaip smaragdai – pasiklydęs juose, prarandi laiko tėkmę. 

Kaip gimė idėja įkurti savo juvelyrikos prekės ženklą „Août”?

Mes kartu su kolege Emile Čapiene supratome, kad reikia mus reprezentuojančio vardo, kad galėtume sklandžiau vykdyti savo veiklą. Mūsų pagrindinė vizija, ką labiausiai norėjome daryti – dirbti su išskirtinai kokybiškais ir retai sutinkamas  akmenimis bei nepriekaištinga rankų darbo juvelyrika. Tai dažniausiai yra vykdoma pagal individualius užsakymus. Norint lengviau susipažinti su žmonėmis, kuriems tai aktualu – nusprendėme įkurti  prekės ženklą. 

Apskritai kalbant, labai gerai turėti partnerį, visai kitokį, negu pats esi. Man labai pasisekė, nes Emilė yra labai aukšto emocinio intelekto, turi išskirtinį skonį vizualiam produkto pateikimui. Puikiai vienas kitą papildome, o tai labai prisideda prie sėkmingo prekės ženklo vystymo.

Kaip apibūdintum „Août” prekės ženklo unikalumą?

Kiekvienas juvelyras kuria tai, kas jam patinka – vieni linkę susitelkti į individualų dizainą, kiti į įdomias tekstūras ar mažiau naudojamas medžiagas. Man juvelyrikos gaminys visada prasideda nuo akmens. Didžiausias išskirtinumas yra akmenų ir atlikimo kokybė.

O kokiais brangakmeniais ar juvelyriniais dirbiniais savo asortimente didžiuojatės labiausiai?

Keletas gaminių su rubinais ir smaragdais yra tai, kuo didžiuojamės labiausiai. Pavyko surasti žmones, kurie suprastų ir matytų, kodėl kartais verta mokėti už panašiai atrodantį brangakmenį iki 10 kartų daugiau. Tuomet gali turėti retenybę, vertą kolekcionierių ir investuotojų dėmesio.

Kokie brangakmeniai šiuo metu labiausiai populiarūs tarp klientų?

Yra vadinamoji didžioji ketveriukė – deimantas, smaragdas, safyras ir rubinas. Deimantas, be abejo, visur yra pats populiariausias. Lietuvoje, sekantis, tikriausiai būtų mėlynas safyras. 

Daug mūsų klientų renkasi smaragdus, galbūt pats ir užkrečiu meile tam giliam žalumui. 

Taip pat, pradedame daugiau dėmesio skirti įvairiaspalviams brangakmeniams, turmalinams, akvamarinams, granatams.

Kas tave įkvepia kurti?

Atsakymas labai paprastas – gamta, akmenys ir tradicinė auksakalystė. Esu visiškas klasikos ir rankų darbo mylėtojas.

Kaip prisitaikote prie kintančių vartotojų poreikių? Ar vadovaujatės tendencijomis?

Kai kalba eina apie brangius, išliekamąją vertę turinčius akmenis, peržiūrėjus visas tendencijų opcijas – greičiausiai bus sugrįžtama prie klasikos. Tam yra labai gera priežastis – klasikinis dizainas geriausiai atskleidžia akmenį. Dažniausiai visą papuošalo dizainą diktuoja akmuo, jo forma spalva. 

Ar galėtum pasidalinti kokiu nors nauju projektu ar kolekcija?

Sukūrėme kolekciją, pavadinimu „Both”, kuri kalba apie dvylypumą gyvenime – apie dviejų skirtingų pusių atskleidimą. Šioje kolekcijoje visa tai reprezentuoja du skirtingi paviršiai, kurie žaidžia tarpusavyje ir vienas kitą atspindi.

Ar turite unikalių paslaugų, kurias teikiate klientams?

Pirmiausia – šviečiame apie investicinius akmenis ir supažindiname su šiuo paslaptimis apgaubtu pasauliu. Vykdome individualius užsakymus, kuriuose kartu su klientu, nusistatome tikslus ir medžiojame akmenis po visą pasaulį. Net jeigu jie būtų kurnos Honkonge ar seife Amerikoje.

 

Naujienos

MIRACETI logo dark
MIRACETI logo dark