KOPENHAGOS MADOS SAVAITĖ 2024

Kopenhagos mados savaitė – tai vienas žaismingiausių ir inovatyviausių Europos mados renginių, kuriame kasmet pristatomos naujausių sezonų kolekcijos, skirtingų stilių kryptys ir dizaino požiūriai. Nuo minimalistinių skandinaviškų linijų iki ekstravagantiškų, išraiškingų formų – ši mados savaitė suburia įvairiausius dizainerius, suteikdama jiems galimybę pasirodyti su unikaliomis idėjomis.

Kopenhaga žinoma kaip viena iš lyderių tvarios mados srityje, todėl mados savaitė nuolat įtraukia tvarumo ir atsakingo dizaino tematiką. Dizaineriai dažnai pabrėžia ne tik stilių, bet ir gamybos proceso poveikį aplinkai bei panaudojamų medžiagų šaltinį. Jau trečiąjį sezoną visi renginyje dalyvaujantys prekių ženklai privalo laikytis 18 minimalių atsakomybės standartų, įskaitant vienkartinio plastiko nenaudojimą ir kolekcijų gamybą iš ne mažiau kaip 50 proc. sertifikuotų perdirbtų ar nebenaudojamų medžiagų. 

Renginys nuolat stebina publiką su interaktyviomis mados pasirodymo formomis, taip sukuriant unikalų ir neįprastą žiūrovų patirtį.

Tvarios iniciatyvos ir naujų talentų ugdymas

202​​4 m. sausio 29 d. Kopenhagos mados savaitė prasidėjo kitaip, nei visada. Dešimtmetį mados savaitės etalonu minimas, prekės ženklas Ganni, pasirinko nepasirodyti šių metų mados pristatymuose, savo vietą užleisdamas naujiesiems prekių ženklams. Toks žingsnis nėra atsitiktinis – Ganni aktyviai remia jaunus dizainerius ir finansuoja „Naujų talentų“ programą, skirtą skatinti naujus Šiaurės šalių kūrėjus bei prisideda prie atsakingo dizaino ir medžiagų inovacijų. 

Ganni taip pat investuoja į „Fabrics of the Future“ programą, siekdami įtraukti naujoves medžiagų srityje. Tai reiškia, kad ne tik skatina naujus talentus, bet ir įsipareigoja tvarumui, remdamiesi naujausiomis audinių technologijomis savo kolekcijose.

Ramesnis pasirodymų tonas

Atsižvelgdami į dabartinę mados sezono socialinę ir ekonominę padėtį, Danijos mados prekės ženklai 2024 rudens/žiemos mados savaitėje surengė mažesnių apimčių ir šiek tiek prislopintos nuotaikos pasirodymus.

Saks Potts, vienas iš tarptautiniu mastu gerai žinomų prekės ženklų, sumažino savo įprastą pasirodymą ir surengė nedidelį, 150 žmonių talpinantį šou savo biure, pristatęs 14 įvaizdžių kolekciją, įkvėptą Kate Moss. Stine Goya pasirodymas taip pat prisidėjo prie nedidelio šou formato, pristatytamas ramų monologą apie įvairiapusiškumo svarbą madoje. O gatvės drabužių prekės ženklas Wood Wood, kuris paprastai rengia pasirodymus skambant išraiškingiems garsams, surengė šou visiškoje tyloje.

 

 

Odė moteriškumui

Subtiliai intymius mados savaitės akcentus sudėliojo Rotate, pristatydami 2024 m. rudens/žiemos sezono kolekciją, įkvėptą 50 ųjų siluetų, kuriems suteikė savo prekės ženklui būdingą seksualų stilių. Pristatymo atmosferą sustiprino sandėlio lokacija su raudonu kilimu ir didžiuliais šviestuvais.

   

Pasirodymų serijoje buvo galima išvysti ir kontrastingų ramiam tonui pristatymų Gestuz kvietė mados savaitės lankytojus į vakarėlį. Ant podiumo įrengė daugybę besisukančių negabaritinių disko kamuolių, kurie skleidė spindinčios šviesos kaskadas, tačiau kolekcijoje atsispindėjo subtilumas ir moteriškumą akcentuojančios tekstūros. Kolekcijoje trinamos ribos tarp prabangios ir biurų aprangos bei skleidžiama žinutė kam pasilikti malonumą retoms progoms, kai gyvenimas toks trumpas?

 

Naujų kūrėjų debiutas

Kylantis dizaineris Nicklas Skovgaard, kuris pats save vadina „baroko rokenrolo“ estetikos atstovu, savaitę pradėjo surengdamas savo antrąjį pristatymo šou, kuriame ypatingai akcentavo melodramatiškumą – didelių plaukų šukuosenas, pūstus sijonus ir 80 – ųjų nuotaiką. 

   

Netrukus po to, naujokė Alectra Rothschild / Masculina, pirmąjį darbą mados industrijoje gavusi Mugler ir Alexander McQueen prekės ženkluose, pristatė savo debiutinį šou, kuriame dalyvavo ir translyčiai modeliai.

Žaismingumo į šou įnešė dizainerė Paolina Russo, surengusi naktinį hipnotizuojantį pasirodymą kartu su danų performanso menininku Esben Weile Kjær. Įkvėpti priešistorinių akmeninių ratų, kūrėjai žiedinėje skulptūriškoje scenoje pristatė runomis dekoruotą kolekciją, kurią modeliai demonstavo nešini milžiniškais rausvais balionais. 

Šiame Kopenhagos mados savaitės sezone fokusas buvo nukreiptas į meistriškumą, kūrybiškumą ir išraiškingumą. Galimybę suteikti erdvę, skatinančią saviraišką, demonstruojant pasitikėjimą savimi ir tikėjimą tolesniu regiono augimu. Visa tai atskleidžia ne tik dėmesys talentams ir tvarumui, bet ir įsipareigojimas skatinti kultūrinį ir meninį vystymąsi bei sustiprinti regiono identitetą per unikalų požiūrį į meną.

     

Naujienos

  • Ornela Ramašauskaitė: kokybiškų darbų, atitinkančių skonį, galima rasti ir už 1000 eurų

    Ornela Ramašauskaitė: kokybiškų darbų, atitinkančių skonį, galima rasti ir už 1000 eurų

    Ornela Ramašauskaitė – tarptautinė meno rinkos ekspertė, kuriai menas yra ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas. Nuolat keliaujanti ir atrandanti naujus kūrėjus, ji puikiai išmano meno vertinimo subtilybes ir investavimo į meno kūrinius galimybes. Pokalbis su Ornela atskleis, kaip meno pasaulis susipina su kasdieniu gyvenimu, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja meno rinkoje ir kaip menas gali praturtinti mūsų kasdienybę.

  • Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai

    Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai

    Lietuvos nacionalinis dailės muziejus (LNDM) kviečia į naujas rudens sezono parodas. Jose lankytojai susipažins su iki šiol Lietuvoje nepristatytų menininkų – Marijos Primačenko, Davido Goldblatto ir kt. – kūryba, LNDM rinkinių ir privačių kolekcijų meno kūriniais. Išskirtinės patirtys žadamos nacionalinio paviljono 60-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje ir į Lietuvos sezono Prancūzijoje įtrauktų LNDM parodų lankytojams.

  • Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau

    Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau

    Kaip prasidėjo sendaikčių, dažnai Eglės vadinamų, auksinių blusų paieška? Kokius iššūkius ji patiria ieškodama unikalių vintažo daiktų? Apie tai ir dar daugiau pasidalins su mumis „Golden Flea“ įkūrėja Eglė Mastauskienė – aistringa vintažinių radinių ieškotoja.

  • Ornela Ramašauskaitė: kokybiškų darbų, atitinkančių skonį, galima rasti ir už 1000 eurų

    Ornela Ramašauskaitė: kokybiškų darbų, atitinkančių skonį, galima rasti ir už 1000 eurų

    Ornela Ramašauskaitė – tarptautinė meno rinkos ekspertė, kuriai menas yra ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas. Nuolat keliaujanti ir atrandanti naujus kūrėjus, ji puikiai išmano meno vertinimo subtilybes ir investavimo į meno kūrinius galimybes. Pokalbis su Ornela atskleis, kaip meno pasaulis susipina su kasdieniu gyvenimu, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja meno rinkoje ir kaip menas gali praturtinti mūsų kasdienybę.

  • Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai

    Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai

    Lietuvos nacionalinis dailės muziejus (LNDM) kviečia į naujas rudens sezono parodas. Jose lankytojai susipažins su iki šiol Lietuvoje nepristatytų menininkų – Marijos Primačenko, Davido Goldblatto ir kt. – kūryba, LNDM rinkinių ir privačių kolekcijų meno kūriniais. Išskirtinės patirtys žadamos nacionalinio paviljono 60-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje ir į Lietuvos sezono Prancūzijoje įtrauktų LNDM parodų lankytojams.

  • Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau

    Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau

    Kaip prasidėjo sendaikčių, dažnai Eglės vadinamų, auksinių blusų paieška? Kokius iššūkius ji patiria ieškodama unikalių vintažo daiktų? Apie tai ir dar daugiau pasidalins su mumis „Golden Flea“ įkūrėja Eglė Mastauskienė – aistringa vintažinių radinių ieškotoja.

  • Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje atidaromas Lietuvos paviljonas

    Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje atidaromas Lietuvos paviljonas

    Lietuvos nacionalinis dailės muziejus (LNDM) šį penktadienį, balandžio 19 d., atidaro Lietuvos nacionalinį paviljoną 60-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje. Pasaulio publikai pristatoma tarptautiškai pripažinto menininkų Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos dueto „Pakui Hardware“ ir vėl aktualios tapytojos Marijos Teresės Rožanskaitės (1933–2007) paroda „Uždegimas“ (angl. „Inflammation“).

  • Nuo kuklios avalynės taisyklos iki neįtikėtinos šeimos svajonės išsipildymo

    Nuo kuklios avalynės taisyklos iki neįtikėtinos šeimos svajonės išsipildymo

    Žanas ir Jurgita Maslauskai pradėjo savo avalynės taisymo ir gamybos veiklą turėdami tikslą vieną dieną įkurti savo batų fabriką. Drąsus ir kūrybingas batsiuvys, kuris nemėgo būti vadinamas tik dizaineriu, 2008 m. pristatė pirmąją savo autorinę kolekciją. Po daugiau nei 10 metų, pralaimėjus kovą su sunkiomis ligomis, Žano veikla atiteko į sūnaus Beno ir jo žmonos Gintarės Maslauskų rankas, kurie aktyviai vysto prekės ženklo „Mas Laus” kūrybinę plėtrą, taip, kaip jis juos išmokė.

  • Sėkmės strategija – 100% nuoširdumas

    Sėkmės strategija – 100% nuoširdumas

    Brangakmenių ir juvelyrikos mylėtojas, Giedrimas Tumėnas, prekės ženklo „Août” įkūrėjas, šioje industrijoje dirba visą gyvenimą, o apie brangiuosius akmenis yra sukaupęs labai platų spektrą žinių. Nuo karjeros pradžios, prekiaujant sidabro papuošalais mažuose Lietuvos miesteliuose iki galimybės dirbti su rečiausiais pasaulyje investiciniais deimantais ir brangakmeniais bei pardavinėti juos pasaulio galingiesiems, tokiuose lyderiaujančiuose juvelyrikos namuose kaip „Tiffany & Co.”, „Chopard”, „Graff”, „Moussaieff”.

  • LNDM Radvilų rūmų dailės muziejus kviečia lankytojus individualiai susitikti su Franso Halso tapybos šedevrais

    LNDM Radvilų rūmų dailės muziejus kviečia lankytojus individualiai susitikti su Franso Halso tapybos šedevrais

    Nuo vasario 13 d. LNDM Radvilų rūmų dailės muziejus lankytojus pakvies į unikalią ekspoziciją „Ševedro kambarys. Franso Halso evangelistai iš Odesos Vakarų ir Rytų dailės muziejaus kolekcijos“.

  • VERTA SUDALYVAUTI | VASARIS’24

    VERTA SUDALYVAUTI | VASARIS’24

    Kviečiame įsikvėpti, keliauti, pamatyti ir sužinoti daugiau. Rekomendacijos vasario mėnesiui.

MIRACETI logo dark