„SUPRASTI MADĄ“ SEZONO ATIDARYMAS: VISKAS, KĄ ŠIANDIEN BŪTINA SUPRASTI APIE MADĄ
ARNOLDAS REMEIKA
09 Rugsėjis 2021
APIE MOKYMUS
Suprasti madą tai reiškia suprasti ir šio neįtikėtinai spalvingo sociokultūrinio reiškinio istoriją.Trys mados istorijai dedikuoti pavasario vakarai leis ne tik puikiai praleisti laiką, bet ir plačiau suvokti, kaip įvairių epochų istoriniai įvykiai padėjo formuoti šiuolaikinę madą. Madingo kostiumo istoriniai bruožai, tą kostiumą kūrusios ir dėvėjusios istorinių laikmečių ikonos, sudėtingas ir senas kalbėjimo daiktais menas – visa tai tebėra gyva, aktualu ir prasminga, o istorija išties yra geriausia bet kokio kultūros reiškinio pažinimo gidė. Todėl nusiteikite kiekvieną iš trijų vakarų gauti po didelę kokybiško, populiaria kalba dėstomo turinio dozę.
Paskaitas veda mėgstamiausia (remiantis apklausų rezultatais) edukacinio projekto „Suprasti madą“ lektorė, kultūros antropologė, žinoma stilistė ir mados
redaktorė, taip pat ir mūsų projekto Kūrybos vadovė MIGLĖ KAZĖNAITĖ.
PROGRAMA
VAKARAS 1 // KOVO 15 D. NUO CATHERINE DE MEDICI IKI GABRIELLE CHANEL: ĮTAKINGIAUSIOS MADOS IKONOS
Kas, kada ir kodėl įkvėpė istorinius kostiumo pokyčius? Kada atsirado pirmieji madingo kostiumo ir pažiūrų nuomonės formuotojai? Kokie buvo pirmųjų nuomonės formuotojų metodai, kaip tiksliai jie keitė laikmetį ir kokie jų nuopelnai?Įspūdinga istorinė kelionė įspūdingų asmenybių kompanijoje: kviečiame susipažinti įspūdingąją Catherine De Medici, baroko gražuole Madam De Montespan, darboholiku Liudviku XIV-uoju, kompleksuota Elžbieta I-ąja, madą kaip viešuosius ryšius suvokusia Marija Antuanete, kilniąja Madam De Pompadur, mados inovatore karaliene Viktorija, įtakingąja Gabrielle Chanel ir nepamirštama Marilyn Monroe.
VAKARAS 2 // KOVO 22 D. MONARCHIJOS ŽLUGIMAS, SEKSUALINĖ REVOLIUCIJA IR KLIMATO KAITA: MADINGĄ KOSTIUMĄ PAKEITĘ ĮVYKIAI
Mada – visuomenės veidrodis. Taip pasakė garsusis Baroko epochos nuomonės formuotojas, absoliutinis monarchas Liudvikas XIV. Turint galvoje kitą šios istorinės asmenybės frazę „valstybė – tai aš, ponai“, madą ir visuomenę šis monarchas suvokė gerokai siauriau nei derėtų. Visgi Liudvikas XIV buvo visai teisus – mada tikrai yra visuomenės veidrodis, bet ką gi tuomet atspindi mini sijonas, juodi renesanso aukštuomenės dantys, klasikinis vyriškas kostiumas, bomberio švarkelis ar moteriška liemenėlė?
VAKARAS 3 // KOVO 29 D.NE TIK DAIKTAI: VISA TIESA APIE ELITINĘ KOJINĘ, SKRYBĖLĘ-ŽUDIKĘ, KOVINGĄ AUKŠTAKULNĮ IR REKLAMINIUS DEIMANTUS
Aksesuarų žaidimas – ne tik istorinė komunikacijos priemonė koketuojant vėduokle. Kartais tai ir politinės nuomonės išraiška, vietos po saule demonstravimo priemonė ar savotiškas pasas, leidęs mėgautis priveligijuotųjų pramogomis. Stiliaus druska vadinami aksesuarai nuo seno laikomi subtiliausiais mados kalbos žodeliais. O kada ir kodėl kojinės buvo tik elito džiaugsmas, skrybėlės žudė, aukštakulniai vyko į karą, apykaklės tarnavo kaip politinės galios išraiška arba smaugė džentelmenus, kuo legendinė Birkin rankinė skiriasi nuo legendinės Kelly rankinės, ir kodėl deimantai tapo sėkmingiausiai išreklamuota prabangos preke – sužinosite jau visai netrukus!
ĮSIGYTI BILIETĄ
ĮSIGYTI BILIETĄ
RENGINYS NEMOKAMAS IR VYKS NUOTOLINIU BŪDU ZOOM PLATFORMOJE
Prisijungimo nuoroda bus atsiųsta dieną prieš renginį. Trukmė – iki pusantros valandos.
Rugsėjo 9 diena, 18:30 val.
Visi dalyviai galės iki 24 val. įsigyti bilietus į bet kuriuos naujojo sezono renginius su papildoma 10 proc. nuolaida (primename, kad šiuo metu visiems bilietams dar galioja išankstinė mažesnė early bird kaina).
Lektoriai

Arnoldas Remeika
Mados analitikas, mados verslo ekspertas, „Suprasti madą“ įkūrėjas ir vadovas

Deimantė Bulbenkaitė
Žurnalistė, mados apžvalgininkė ir analitikė, mados prekių ženklų strategijos konsultantė, dėstytoja

Miglė Kazėnaitė
Profesionali stilistė, mados redaktorė, mados antropologė, be galo energinga asmenybė ir visų mėgstama „Suprasti madą“ kursų lektorė
Bendruomenė





