KOPENHAGOS MADOS SAVAITĖ 2024
Kopenhagos mados savaitė – tai vienas žaismingiausių ir inovatyviausių Europos mados renginių, kuriame kasmet pristatomos naujausių sezonų kolekcijos, skirtingų stilių kryptys ir dizaino požiūriai. Nuo minimalistinių skandinaviškų linijų iki ekstravagantiškų, išraiškingų formų – ši mados savaitė suburia įvairiausius dizainerius, suteikdama jiems galimybę pasirodyti su unikaliomis idėjomis.
Kopenhaga žinoma kaip viena iš lyderių tvarios mados srityje, todėl mados savaitė nuolat įtraukia tvarumo ir atsakingo dizaino tematiką. Dizaineriai dažnai pabrėžia ne tik stilių, bet ir gamybos proceso poveikį aplinkai bei panaudojamų medžiagų šaltinį. Jau trečiąjį sezoną visi renginyje dalyvaujantys prekių ženklai privalo laikytis 18 minimalių atsakomybės standartų, įskaitant vienkartinio plastiko nenaudojimą ir kolekcijų gamybą iš ne mažiau kaip 50 proc. sertifikuotų perdirbtų ar nebenaudojamų medžiagų.
Renginys nuolat stebina publiką su interaktyviomis mados pasirodymo formomis, taip sukuriant unikalų ir neįprastą žiūrovų patirtį.
Tvarios iniciatyvos ir naujų talentų ugdymas
2024 m. sausio 29 d. Kopenhagos mados savaitė prasidėjo kitaip, nei visada. Dešimtmetį mados savaitės etalonu minimas, prekės ženklas Ganni, pasirinko nepasirodyti šių metų mados pristatymuose, savo vietą užleisdamas naujiesiems prekių ženklams. Toks žingsnis nėra atsitiktinis – Ganni aktyviai remia jaunus dizainerius ir finansuoja „Naujų talentų“ programą, skirtą skatinti naujus Šiaurės šalių kūrėjus bei prisideda prie atsakingo dizaino ir medžiagų inovacijų.
Ganni taip pat investuoja į „Fabrics of the Future“ programą, siekdami įtraukti naujoves medžiagų srityje. Tai reiškia, kad ne tik skatina naujus talentus, bet ir įsipareigoja tvarumui, remdamiesi naujausiomis audinių technologijomis savo kolekcijose.
Ramesnis pasirodymų tonas
Atsižvelgdami į dabartinę mados sezono socialinę ir ekonominę padėtį, Danijos mados prekės ženklai 2024 rudens/žiemos mados savaitėje surengė mažesnių apimčių ir šiek tiek prislopintos nuotaikos pasirodymus.
Saks Potts, vienas iš tarptautiniu mastu gerai žinomų prekės ženklų, sumažino savo įprastą pasirodymą ir surengė nedidelį, 150 žmonių talpinantį šou savo biure, pristatęs 14 įvaizdžių kolekciją, įkvėptą Kate Moss. Stine Goya pasirodymas taip pat prisidėjo prie nedidelio šou formato, pristatytamas ramų monologą apie įvairiapusiškumo svarbą madoje. O gatvės drabužių prekės ženklas Wood Wood, kuris paprastai rengia pasirodymus skambant išraiškingiems garsams, surengė šou visiškoje tyloje.
Odė moteriškumui
Subtiliai intymius mados savaitės akcentus sudėliojo Rotate, pristatydami 2024 m. rudens/žiemos sezono kolekciją, įkvėptą 50 – ųjų siluetų, kuriems suteikė savo prekės ženklui būdingą seksualų stilių. Pristatymo atmosferą sustiprino sandėlio lokacija su raudonu kilimu ir didžiuliais šviestuvais.
Pasirodymų serijoje buvo galima išvysti ir kontrastingų ramiam tonui pristatymų – Gestuz kvietė mados savaitės lankytojus į vakarėlį. Ant podiumo įrengė daugybę besisukančių negabaritinių disko kamuolių, kurie skleidė spindinčios šviesos kaskadas, tačiau kolekcijoje atsispindėjo subtilumas ir moteriškumą akcentuojančios tekstūros. Kolekcijoje trinamos ribos tarp prabangios ir biurų aprangos bei skleidžiama žinutė – „kam pasilikti malonumą retoms progoms, kai gyvenimas toks trumpas?“
Naujų kūrėjų debiutas
Kylantis dizaineris Nicklas Skovgaard, kuris pats save vadina „baroko rokenrolo“ estetikos atstovu, savaitę pradėjo surengdamas savo antrąjį pristatymo šou, kuriame ypatingai akcentavo melodramatiškumą – didelių plaukų šukuosenas, pūstus sijonus ir 80 – ųjų nuotaiką.
Netrukus po to, naujokė Alectra Rothschild / Masculina, pirmąjį darbą mados industrijoje gavusi Mugler ir Alexander McQueen prekės ženkluose, pristatė savo debiutinį šou, kuriame dalyvavo ir translyčiai modeliai.
Žaismingumo į šou įnešė dizainerė Paolina Russo, surengusi naktinį hipnotizuojantį pasirodymą kartu su danų performanso menininku Esben Weile Kjær. Įkvėpti priešistorinių akmeninių ratų, kūrėjai žiedinėje skulptūriškoje scenoje pristatė runomis dekoruotą kolekciją, kurią modeliai demonstavo nešini milžiniškais rausvais balionais.
Šiame Kopenhagos mados savaitės sezone fokusas buvo nukreiptas į meistriškumą, kūrybiškumą ir išraiškingumą. Galimybę suteikti erdvę, skatinančią saviraišką, demonstruojant pasitikėjimą savimi ir tikėjimą tolesniu regiono augimu. Visa tai atskleidžia ne tik dėmesys talentams ir tvarumui, bet ir įsipareigojimas skatinti kultūrinį ir meninį vystymąsi bei sustiprinti regiono identitetą per unikalų požiūrį į meną.
Naujienos
Laura Bohne: etiketo ir autentiškos prabangos suvokimas šiandieninėje visuomenėje
Laura Bohne – sertifikuota rytietiškų kilimų ekspertė ir „Lauros namai“ galerijos įkūrėja – yra asmenybė, kuri žavi savo giliu supratimu apie kultūros, istorijos ir meno svarbą. Persiški kilimai jai yra ne tik verslas, bet ir gyvenimo būdas, atspindintis šimtmečių senumo tradicijas, meną ir estetiką.
MO muziejuje atidaroma nauja patirtinė paroda „Iš vidaus“: jungs meną ir psichologiją
Spalio 12 d. MO muziejuje atidaroma patirtinė paroda „Iš vidaus“ (kuratorės Aldona Dapkutė, Deima Žuklytė-Gasperaitienė, Brigita Kaleckaitė). Tai – pirmoji menotyrą ir psichologiją vienijanti tokio masto paroda Lietuvoje, kuri pasitelkus šias dvi disciplinas kvies apmąstyti ir patirti daugialypį meno kūrinio poveikį.
Laura Bohne: etiketo ir autentiškos prabangos suvokimas šiandieninėje visuomenėje
Laura Bohne – sertifikuota rytietiškų kilimų ekspertė ir „Lauros namai“ galerijos įkūrėja – yra asmenybė, kuri žavi savo giliu supratimu apie kultūros, istorijos ir meno svarbą. Persiški kilimai jai yra ne tik verslas, bet ir gyvenimo būdas, atspindintis šimtmečių senumo tradicijas, meną ir estetiką.
MO muziejuje atidaroma nauja patirtinė paroda „Iš vidaus“: jungs meną ir psichologiją
Spalio 12 d. MO muziejuje atidaroma patirtinė paroda „Iš vidaus“ (kuratorės Aldona Dapkutė, Deima Žuklytė-Gasperaitienė, Brigita Kaleckaitė). Tai – pirmoji menotyrą ir psichologiją vienijanti tokio masto paroda Lietuvoje, kuri pasitelkus šias dvi disciplinas kvies apmąstyti ir patirti daugialypį meno kūrinio poveikį.
Dizainerių vaidmuo – „atrakinti“ visuomenės iniciatyvas
Tarptautinė dizainerių, inžinierių ir gamtosaugos specialistų komanda siekia apjungti namų sąlygų ekologines iniciatyvas su aukštosiomis technologijomis – sukurtas modulinis po žeme lizduojančių bičių „viešbutis” iš augalinių medžiagų ir maisto atliekų, spausdinamas 3D spausdintuvu.
Ornela Ramašauskaitė: kokybiškų darbų, atitinkančių skonį, galima rasti ir už 1000 eurų
Ornela Ramašauskaitė – tarptautinė meno rinkos ekspertė, kuriai menas yra ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas. Nuolat keliaujanti ir atrandanti naujus kūrėjus, ji puikiai išmano meno vertinimo subtilybes ir investavimo į meno kūrinius galimybes. Pokalbis su Ornela atskleis, kaip meno pasaulis susipina su kasdieniu gyvenimu, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja meno rinkoje ir kaip menas gali praturtinti mūsų kasdienybę.
Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus (LNDM) kviečia į naujas rudens sezono parodas. Jose lankytojai susipažins su iki šiol Lietuvoje nepristatytų menininkų – Marijos Primačenko, Davido Goldblatto ir kt. – kūryba, LNDM rinkinių ir privačių kolekcijų meno kūriniais. Išskirtinės patirtys žadamos nacionalinio paviljono 60-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje ir į Lietuvos sezono Prancūzijoje įtrauktų LNDM parodų lankytojams.
Goldenflea įkūrėja: stengiuosi neapsiriboti konkrečiais gamintojais ar dizaineriais, nes vintažo pasaulis yra toks platus ir nuolat stebinantis, jog norisi atrasti, pažinti ir su klientais pasidalinti kuo įmanoma daugiau
Kaip prasidėjo sendaikčių, dažnai Eglės vadinamų, auksinių blusų paieška? Kokius iššūkius ji patiria ieškodama unikalių vintažo daiktų? Apie tai ir dar daugiau pasidalins su mumis „Golden Flea“ įkūrėja Eglė Mastauskienė – aistringa vintažinių radinių ieškotoja.