„Suprasti madą“ yra mados komunikacijos ir edukacijos projektas, kuris startavo nuo mano, Arnoldo Remeikos, 2016 m. Facebook’e pradėto rašyti autorinio tinklaraščio Bomberis apie stilių, madą ir mados pramonę. Ne vienerius metus praleidęs mados versle, pats įgydamas vis daugiau patirties, tinklaraštyje nuolat dalinausi žiniomis apie tai, kaip veikia mados pasaulis. Pasakojau ir tebepasakoju, kaip tą madą suprasti net ir tiems, kurie nedaug kasdien su ja susiję, bet ja aistringai domisi.

Nuo pat pirmos tinklaraščio gyvavimo dienos ypatingą dėmesį skyriau nepriklausomų mados kūrėjų palaikymui ir žinios apie jų veiklą skleidimui. Todėl 2017 m., kai projektas persikėlė į www.bomberis.com, jame įsikūrė ir virtualus Lietuvos bei kaimyninio regiono dizainerių showroomas. Jo tikslas buvo suteikti eterį ne tik tiems mūsų dizaineriams, kuriuos gerai žinome, bet labiau tiems, apie kuriuos plačiau vis dar mažai kalbama, nors jie jau kurį laiką kuria įspūdingus kūrinius. Tinklalapis www.bomberis.com jau nebeegzistuoja, jo vietą užėmė www.suprastimada.lt, „Bomberis“ grįžo į Facebook, bet per 25 dizainerius jungiantį e-showroomą galima pavartyti ir šiandien: https://suprastimada.lt/dizaineriai. Yra ambicijų ateityje šį tinklą plėsti, nes kitose šalyse tokie vieningai nacionalinę madą ir dizainą pristatančios platformos sėkmingai prigijo ir yra plačiai naudojamos. Vietos dizainerius visais įmanomais būdais palaikau ir šiandien. 

O kaip mano projektas atrodo dabar? Šiuo metu, po labai harmoningos evoliucijos, „Suprasti madą“ veikia kaip agentūra (2018 m. įkurta tokio paties pavadinimo viešoji įstaiga), kurios pagrindinė veikla lieka ta pati – žinių apie madą skleidimas, tik šįkart per edukacinius renginius. Šie renginiai, kurių spektras – nuo pažintinių seminarų mados aistruoliams iki labai sufokusuotų mokymų mados profesionalams – įsibėgėjo 2018-aisiais. Šiandien veiklą koncentruojame į „Suprasti madą“ intensyvius teminius kursus pramonės naujokams ir tiesiog entuziastams ir Mados verslo institutą – mados verslininkams skirtus mokymus, kuriuos jau antrus metus Vilniuje organizuojame su Londone įsikūrusia agentūra Fashion Bloc ir jos įkūrėja Ieva Zubavičiūte.

Visus be išimties viešosios įstaigos „Suprasti madą“ rengiamus mokymus vienija vienas pagrindinis tikslas – SUPRASTI MADĄ. Šie du žodžiai – tai yra ir visą mano karjerą madoje vienijantis motyvas, nes į madą nesustodamas gilinuosi pats, žinią apie ją skleisti noriu ir kitiems. Formų žiniai skleisti kasdien randu vis kitokių – tinklaraštis „Bomberis“, „Suprasti madą“ pavadinta mano autorinė rubrika žurnale „Laimė“, viešos paskaitos, uždari mokymai, dėstymas Vilniaus dailės akademijos Kostiumo dizaino katedroje, asmeninis dizainerių konsultavimas, dalyvavimas konferencijose, kasdieniai pokalbiai, t.t. Suprasti ir labiau pažinti madą skaitytojams padėjau ir beveik vienerius metus formavęs vienintelio Lietuvoje mados žurnalo „L’Officiel Lithuania“ turinį – nuo 2017 m. gruodžio iki 2018 m. spalio buvau šio žurnalo vykdomasis redaktorius. Ir kuo toliau gilinuosi į madą, tuo labiau suprantu, į kokią nelengvą, bet įdomią ir kvapą gniaužiančią kelionę kadaise leidausi.

Ačiū visiems pakeleiviams, kurie šiuo keliu dalinasi su manimi ir tiki tais pačiais dalykais. Vis labiau įsitikinu, kad stipri mados bendruomenė įmanoma ir Lietuvoje, kurioje mados tradicijos dar tik kuriasi, o mūsų dizainas dar tik atranda kelią į tarptautinę areną. Tikiu – viskas dar priešakyje!