SUPRASTI MADĄ yra mados komunikacijos ir edukacijos projektas, kuris startavo nuo mano, Arnoldo Remeikos, 2016 m. Facebook’e pradėto rašyti autorinio tinklaraščio BOMBERIS apie stilių, madą ir mados pramonę. Ne vienerius metus praleidęs mados versle, pats įgydamas vis daugiau patirties, tinklaraštyje nuolat dalinausi žiniomis apie tai, kaip veikia mados pasaulis. Pasakojau, kaip tą madą suprasti net ir tiems, kurie nedaug kasdien su mada susiję, bet ja aistringai domisi. Nors kurį laiką tinklaraštį rašiau jau www formate, šiandien dėl laiko stokos savo įrašais ir vėl dalinuosi tik Facebook paskyroje @arnoldas.bomberis, o senesnių mano ir bendraautorių įrašų archyvą (taip, vienu metu tinklaraštis net buvo tapęs kelių autorių rengiamu mados, stiliaus ir gyvenimo būdo naujienų  portalu) visada galite pavartyti čia: https://suprastimada.lt/blogas/.

Nuo pat pirmos tinklaraščio gyvavimo dienos ypatingą dėmesį skyriau nepriklausomų mados kūrėjų palaikymui ir žinios apie jų veiklą skleidimui. Todėl 2017 m., kai projektas persikėlė į www.bomberis.com, jame įsikūrė ir virtualus Lietuvos bei kaimyninio regiono dizainerių showroomas. Jo tikslas buvo suteikti eterį ne tik tiems mūsų dizaineriams, kuriuos gerai žinome, bet labiau tiems, apie kuriuos plačiau vis dar mažai kalbama, nors jie jau kurį laiką kuria įspūdingus kūrinius. Tinklalapis www.bomberis.com jau nebeegzistuoja, o jo vietą užėmė www.suprastimada.lt, tačiau per 25 dizainerius jungiantį e-showroomą galima pavartyti ir šiandien: https://suprastimada.lt/dizaineriai. Yra ambicijų ateityje šį tinklą plėsti, nes kitose šalyse tokie vieningai nacionalinę madą ir dizainą pristatančios platformos sėkmingai prigijo ir yra plačiai naudojamos.

O kaip šis mano projektas atrodo šiandien? Šiuo metu, po labai harmoningos evoliucijos, SUPRASTI MADĄ veikia kaip agentūra, kurios pagrindinė veikla lieka ta pati – žinių apie madą skleidimas, tik šįkart per edukacinius renginius. Šie renginiai, kurių spektras – nuo pažintinių seminarų mados aistruoliams iki labai sufokusuotų mokymų mados profesionalams – įsibėgėjo 2018-aisiais. Tais metais sėkmingai startavo ir praėjo penkių renginių ciklas „Suprasti madą“, kuriame paskaitas skaitė 15 lektorių, o apsilankė daugiau nei 250 madai neabejingų žmonių, kurie klausėsi populiariojo turinio paskaitų apie mados praeitį, dabartį ir ateitį, aktualijas ir matomus bei nematomus mados procesus. Taip pat 2018 m. didelio dėmesio sulaukė ir profesiniai mokymai mados dizaineriams ir jų komandų nariams – rinkodaros, pardavimų, plėtros, gamybos koordinatoriams. Mokymus vedė tarptautinėje mados arenoje gerai žinomi lektoriai-praktikai iš Londono ir Niujorko.

2019-uosius pradėjome dar labiau sufokusavę savo veiklą į šias dvi kryptis. Taip „Suprasti madą“ tapo vakarinių kursų ciklu tiems, kuriems stinga taikomųjų mados žinių ir praktikos, taip pat aiškesnio suvokimo, kaip veikia mados verslas Lietuvoje ir užsienyje. Čia mokome mados fotografijos, makiažo, stiliaus, mados dizaino pradmenų, atskirai dėstomas Mados užkulisių kursas, kuriame mada nagrinėjama iš antropologinės, istorinės, verslo ir vartojimo perspektyvų.

Tuo tarpu pažengusiems mados profesionalams, jau turintiems savo prekių ženklus ir ambicijų augti, buvo įsteigtas Mados verslo institutas – mokymų ciklas, kuris yra sėkmingo bendradarbiavimo su Londone įsikūrusia mados startuolių konsultavimo agentūra Fashion Bloc ir jos įkūrėja Ieva Zubavičiūte tęsinys. Šiuose mokymuose seminarus ir master-class užsiėmimus veda ilgametę patirtį madoje turintys praktikai iš Lietuvos ir užsienio, pripažinti verslo konsultantai, sėkmingi investuotojai, verslumą ir mados eksportą skatinančių vyriausybinių organizacijų atstovai, ordinais už nuopelnus tarptautinei madai apdovanoti dėstytojai.

Visus viešosios įstaigos „Suprasti madą“ rengiamus mokymus tiek mados aistruoliams, tiek mados profesionalams vienija vienas pagrindinis tikslas – SUPRASTI MADĄ. Tai yra ne tik mano agentūros rengiamų mokymų šūkis, bet ir mano autorinės rubrikos pavadinimas žurnale „Laimė“. Rubrikai kalbinu įvairius mados profesionalus, kurie kiekvienas iš savo požiūrio taško atskleidžia, kas yra mada ir kaip ji kuriama, vartojama, kokia ateitis jos laukia kaip verslo, kaip meninės išraiškos ir kaip vartojimo objekto.

SUPRASTI MADĄ – tai yra ir visą mano karjerą madoje vienijantis motyvas, nes į ją nesustodamas gilinuosi pats, žinią apie ją skleisti noriu ir kitiems. Formų žiniai skleisti kasdien randu vis kitokių – tinklaraštis, viešos paskaitos, uždari mokymai, dėstymas Socialinių mokslų kolegijoje, o nuo 2018 m. – ir Vilniaus dailės akademijos Kostiumo dizaino katedroje, mados žurnalistika, asmeninis dizainerių konsultavimas, dalyvavimas radijo laidose, konferencijose, t.t. Suprasti ir labiau pažinti madą skaitytojams padėjau ir beveik vienerius metus formavęs vienintelio Lietuvoje mados žurnalo „L’Officiel Mada“ turinį – nuo 2017 m. gruodžio iki 2018 m. spalio buvau šio žurnalo vykdomasis redaktorius. Ir kuo toliau gilinuosi į madą, tuo labiau suprantu, į kokią nelengvą, bet įdomią ir kvapą gniaužiančią kelionę kadaise leidausi.

Ačiū visiems pakeleiviams, kurie šiuo keliu dalinasi su manimi ir tiki tais pačiais dalykais. Vis labiau įsitikinu, kad stipri mados bendruomenė  įmanoma ir Lietuvoje, kurioje mados tradicijos dar tik kuriasi, o mūsų dizainas dar tik atranda kelią į tarptautinę areną. Tikiu – viskas dar priešakyje!